Söndagförmiddag

"Nä, det är inget fel på honom, han ska se ut så, han är neger" sa Martin till sin son. "Och du ska passa dig för jag äter barn till middag" - stackars barn - inte konstigt att han började gallskrika när jag lyfte upp den sjumånader gamla krabaten - det hade jag också gjort i det läget. Min älskling Annas bror blev surprisad igårkväll. Han trodde att han och hustrun skulle ut och äta en romantisk middag på en Italiens restaurang i Ystad; vilken visste han inte men det blev andra planer då vi väntade på honom med en överraskningsfest. Martin - du är en mycket förvirrad och sjuk människa men vi tycker om dig för den du är.. ibland!


På väg hem träffade jag Pierre och Julia. Julia först runt topless på perssonen i Ystad och sen fortsatte det på tåget - Pierre i sin tur sjöng The Attics "In Your Eye" för mig men när han insåg att han inte skulle få ligga med mig så började vi snacka mode och inredningar istället. Ystad är ett mycket speciellt ställe..

Vaknade och åkte till 3s kundcenter på Triangeln. Killen bakom disken var ungefär lika bakis som mig men fick faktiskt bättre service av honom än någon av hans nyktra kollegor lyckats med de ter gånger på två månader jag varit där lyckats ge mig. Min lilla ögonsten LG880 är i behov av akut garantiåtagande; vi får väl se om det tar längre tid än 3 veckro att få den lagad.


Sen stressade vi till Coop, kylskåpet är ekande tomt och från imorgon kväll är det dags att leva lite mer hälsosamt. Annars har dottern hotat med att anmäla mig till bantningsprogrammet "Du är vad du äter"; visst har jag en exhibitionistik ådra men att gå en diet på bovete och mungbönor tänker jag inte göra. Läste att en innekrog i Stockholm serverat salmonellasmittade mungbönor förresten. Nä, men det är ju inga fel med att försöka äta lite bättre och skära ner på det som inte är så nyttigt, men varför ska onyttigt vara gott? Varför hellre ett gelehjärta än en bönstjälk? Varför hellre en negerboll än en havregrynsgröt? Vi låter en australiensare besvara frågan: " I believe the junkfood takes so good because It's bad for you" / Darren Hayes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback