Min dotter kan läsa

Tog nya blodprover idag. Min doktor ville egentligen lägga in mig i torsdags men hade varken lust eller möjlighet till sådant. Jag sa att jag gärna kunde inställa mig under helgen men vi kom överens om att jag skulle börja knapra piller och lämna lite blodprover idag.. och jävlar vad blodprover jag gett de senaste dagarna. Vill bara passa på att tipsa Malmöbor.. att om ni vill välja en underbar vårdcentral - gå til Hindby, där finns personal som verkligen bryr sig - tack alla..

Proverna idag visade inte några jättekul siffror, men jag har sänkt mitt glykosvärde i fasteläge från 26 till 14 - detta genom att tugga vita kul piller och genom att slutat med läsk och allt för mycket sånt som är gott. Jag är hoppfull inför framtiden men jävlar vad gott det vore med sockervadd, sockerdricka och allt annat jävla sött..

Ikväll var det liten milstolpe.. efter att ha lyckats bada dottern och faktiskt frivilligt fått henne att klippa tånaglarna hade hon en liten överrasking. Jag la mig i sängen och så kom hon och läste en godnattsaga för mig.. en riktig saga, ur en riktig bok.. en stolt pappa grät faktiskt en liten tår.. min lilla flicka läser för sin gamla pappa.. om 60år läser hon tidningen för mig medan jag ligger på en brits och ruttnar bort.. men nu tar vi en dag i taget och jag blir allt mer stolt över min bebis för var dag.

Kommentarer
Postat av: ank

Tjena grabben!
Diagnoser är aldrig roliga att få, men kanske nyttiga..Bli inlagd låter drastiskt men se till så att du får all den vård du behöver..
själv är det jämfört med din situation ganska bra, fick ryggont, blev sen av med min fina underbara mobiltelefon(saknar den så)missade föreläsning(jagade buss för att återfå mobil, fick kräksjuka...annars mår vi toppen agnes lillgumman blev 3 i torsdags min bebis och din kan läsa..
Ha det bra skulle skickat ett uppmuntrande sms om jag haft mobil
kram ank

2006-11-21 @ 20:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback