Katastrof? Ja faktiskt

För en vecka sedan lämnade jag in min lilla ögonsten LG U880 på reparation.. efter att ha stått på 3s väntelista på en lånetelefon under de tre sagda veckorna en reparation av chassit [jo, det heter tydligen så även på en telefon] i närmare två månader bestämde jag mig för att nu fick det vara nog, laddade upp min gamla NEC och lämnade in den. I tisdags kom den tillbaka, två veckor tidigare än beräknat och hel och fin där den skulle vara - all heder åt 3.

Problemet som sedan uppkom är inte 3s problem utan mer mitt eget.. eftersom bilder och kontakter ev raderas vid en reparation såg jag till att lägga en backup på just denna emininenta ögonstenswannabee till dator med hjälp av ett synkroniseringsprogram. Det är här som dagens varning kommer in i bilden. Problemet med detta synkroniseringsproram är att man måste alltid komma ihåg hur de är iställda, dvs vad som ska synkroniseras mot vad. I mitt fall, och jag skyller på att jag är svart med diabetesdiagnos, lyckades jag synka mitt tomma mobilminne mot datorns backup med 250 namn, telefonnummer, epostadresser och födelsedagsnoteringar.

Vill hitta en annan syndabock.. men lär inte göra det. Tillvägagångssättet får istället ses som en vinterkräksjuka där allt gammalt rensats ut och man förbereder sig inför ett nytt år.. Så om jag glömmer att ringa dig på din födelsedag, 22 november 2006 var en ödesdag i mitt mobila och sociala liv - men vi fixar detta med; det kommer ta lite tid men vi fixar det!


Kommentarer
Postat av: Nicco

Hörde att du var lite full i fredags ??

2006-11-28 @ 11:01:32
Postat av: Elisabeth

Hej hopp!! Ville bara kommentera ett gammalt inlägg.. Mungbönor o bovete råkar vaktiskt vara mycket gott :P Så det så!! *fniss* Allt funkar bara man häller massa vitlök i..
Bör nog jobba lite till nu, men fan vilken rolig blogg du har, nästan lika rolig som min ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback