En helg i Malmö

Vet ni vad? Det går fortfarande bra för mig. Klädkontot blev lite större häromdagen och nu kommer även hemelektroniken att få större utrymme hemma. Mycket pga att min stationära dator havererat komplett och att jag nu behöver fixa USBhårddiskar.. och när jag satt och funderade så har jag hittade jag en lattjo pryl - en digitalTV-mottagare att koppla till sin laptop så kan du se alla gratis TVkanaler i det digitala marknätet. Budade hem en från EBay för en tredjedel av priset i Sverige..

Men jo, jag går fortfarande och ler..

Satt på lokalkrogen Vinnis i fredags. Meningen var att jag skulle komma dit och träffa Ted och Catherine 1830, två timmar senare kom jag.. Det finns kunder som inte värnar om en säljares privatliv och jag hade två av de i fredagskväll.. tröstade mig själv och mitt sällskap med öl och fjortisshots.. och tack Catherine för språngmarschen hem.. visst var det kallt men fan, marathontempo klockan mitt i natten? *tihi* Nåväl - jag hade en mycket trevlig kväll - tack!

Men jo, jag går fortfarande och ler..

Igår satt jag i en källare där temat var "Helkväll med Charles Bukowski". Nä, jag hade ingen aning om vem mannen i fråga var och jag tror att jag var den ende i lokalen som var helt clueless - hade hur trevligt som helst. först var det filmen Factotum med Matt Dillon, en självbiografi som bara visats två gånger på svensk biograf.. kan förstå det.. även om den var intressant på många sätt krävs det ett visst Bukowskiintresse. Efteråt diktläsning och en trevlig gitarrist som tonsatt dikter - för att tala musiktermer - det var mycket D, G7, D7 och C..

Men jo, jag går fortfarande och ler..

Nu är vi påväg till till Hai - Malmös bästa sushikrog. Sitter på Malmö central och väntar hem bebsan som kommer med tåget. Hon tog Silvergrodan på djupt vatten i fredags.. är stolt över henne..

Men jo, jag går fortfarande och ler - det kom lite förslag på varför - fortsätt gissa.. men håll med om att det är härligt att få titta och se - och bli sedd tillbaka..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback