Djupt inne i fiendeland

IGÅR
Oavsett vad som står för datum i bloggen - när detta skrivs ligger jag i en dubbelsäng, ensam men dock, i staden Haderslev, södra Jylland - Danmark. Tog 4 timmar med bil genom ett regnigt Danmark, över tre broar gick färden.. känns lite skumt att kunna ta bilen över tre sund men det gick tydligen helt ok eftersom vi är på vår destination Hotel Harmonien. Bloggägaren är här för att fördjupa sig i kunskaper om badrumsmöbeltillverkaren Dansani - imorgon är det dags för en heldag i fabriken så vi ser för egna ögon hur tillverkning av möbler etc går till.  Men efter en lång resa satt det bra med lite mat.. och gott blev det minsann med en fyrarätters med tillhörande välkomponerade vinval varpå vi sedan satt och diskuterade badrum och säljstrategier ett bra tag innan vi alla insåg att det är en dag imorgon också. Stort tack till Dansani för en riktigt trevlig kväll.

Klockan är nu rätt mycket och jag ligger mätt och belåten.. mitt liv är rätt bra just för tillfället trots allt som hänt under den senaste veckan. Jag håller mig till mina tabletter som i sin tur håller koll på mig - äter jag ngt jag inte borde gör det så ont i magen att jag så småningom kommer att lära mig vad jag kan äta och inte. Dagens gourmetmåltid minus allt gott vin från tidigt 90tal är inga större problem, om jag inte besöker södra Jylland ofare. Imorgon är det en heldag i fabriken som gäller - men nu ska jag sluta mina ögon och le litegrann - för jo, mitt leende är faktiskt tillbaka - trots att trådlösa nätverk som man kan snylta på
inte verkar existera i denna del av världen.. därför är detta lite inaktuelt.. men va fan, en blogg ska dokumentera livet och jag lever nu

IDAG
Tidig frukost och sedan iväg till Dansanis badrumsmöbeltillverkning - ett imponerade bygge med imponerande logistik och tillverking, gillar verkligen deras möbelserie Calidris Natura men än mer den kulörerade nyheten som släpps nästa år - snart börjar det bli dags att lämna hyresrätten och inreda sin egna lya. Efter en hel fabriks- och produktgenomgång bestämde vi oss för att åka vidare ett tyskt alkoholvaruhus.. helt sjukt - hit åker dansken för att köpa sprit och öl billigare än, ja fan vet.. öppettiderna är generösa - vad sägs om dygetruntöppter under hela december måndag till lördag.. Nu är det som så att jag måste skära min alkoholkonsumtion lite, men en flaska Absinth saknade jag fram tills nu i mitt barskåp..

Nu är jag hemma hos Saffy Mjaouth, Amanda är hos farmor och farfar.. tillbaka i verkligheten laddad med energi för försäljning, att besöka sina leverantörer är viktigt av många anledningar främst för att få en inblick i tillverkning och tänket bakom produkterna. Sen ger det också ett andrum i vardagen som ger en ny kraft att gå vidare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback