Bröllop en dag?

Drömde att jag gifte mig inatt.. berättade det för dottern när jag vaknade varpå man fick sig en skrattsalva i ansiktet: "Men knaspappa - du har ju inte ens en flickvän". Det är lite jobbigt med en dotter som har allt väldigt klart för sig. Kanske mitt fel ibland eftersom man pratar med henne om det mesta och på ett.. kanske inte vuxet sätt men ändå lite mer avancerat än standard. När man pratar med hennes lärare är de alltid imponerade över hur extremt stort ordförråd hon har och svänger sig med och det är väl lite tanken - för utan ett språk är man fattig.. sen får vi se hur långt man klarar sig på svenska i det här landet i framtiden, men vi kan väl hopas att jag ger henne en bra grund att stå på..

Fortsatte berätta lite om bröllopsdrömmen och när jag var klar tittade hon på mig med sina stora ögon och säger: "Jag vet vad som hände efter bröllopet - ni levde lyckiga i alla era dagar och så stängde ni boken". Intressant uttryck.. jag har mycket att lära av min dotter

Kommentarer
Postat av: camilla

ens barn är den klokare upplagan av en själv...ta vara på er fina relation..underbart att läsa om att ni har det så gott tillsammans...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback