Verkligheten bakom de feministiska anklagelserna

Ibland dyker det upp mansförnedrande "roliga" kedjebrev på nätet som generaliserar, drar alla över en kam och som idiotförklarar. Tänk att ingen reagerar, tänk att det istället för män skulle stått: KVINNOR.. eller ARABER.. satan i gatan herre jävlar mina gudar vilka förstasidor i Expressen det hade blivit. "MAILKEDJOR UPPMUNTRAR TILL KVINNOFÖRNEDRING" "MAILEN SOM HOTAR ISLAM".. nänä.. men oss män är det bara att hoppa på - ni kvinnor snackar om jämställdhet - visst men på bådas villkor tack och inte bara era egna! Så därför, när min vän Ramba Svensson |eller Karolina som hon heter när hon klär sig civilt och inte polerar sin AK5a i en sanddyn lång borta] skickar "anti man"-propaganda måste någon reda ut begreppen - det är faktiskt ert eget fel! Påståendena handlar om att när mannen ska bjuda på grillkväll är det kvinnan som gör hela jobbet. 10 påståenden och under en förklaring så vi män och kvinnor en dag kanske kan förstå varför vi gör som vi gör!

Karolina: 1. Kvinnan handlar
Vidde: Ni vägrar ju lita på att vi faktiskt vet vad som behöver handlas - lika bra att ni får hållas

Karolina: 2. Kvinnan gör sallad, tillbehör och efterrätt.
Vidde: Än en gång så låter ni oss inte göra det. Vi gör såser med smak.. och grädde.. ni vill ju ha Weightwatchers ExtraSlimDiet Fraische som vi inte ens hittar i hyllorna och än mindre vill ha till en blodig stek så varför inte låta den som är bäst på saker göra det

Karolina: 3. Kvinnan förbereder köttet för grillning, lägger den på ett fat tillsammans med grilltången och går ut med den till mannen som "hänger" vid grillen med en öl.(helst tar hon med sig en extra öl till honom)

Vidde: Kött grillar sig inte själv. Grillen ska göras iordning, fyllas med kol, tändas etc. Detta gör vi medan ni utför punkt 2 och vi är klara i stort sett samtidigt. Detta är ett förhållande - man gör det man gillar/är bra på - man kompletterar varandra. Men självklart är ni inte nöjda. Vi ska ju springa ut och in med kol på fingrarna och lämna svarta fingeravtryck på linnelöparen din farmors mamma knypplade på båten till Amerika under emigrationstiden och som hämtades hem av din mamma för 5 år sedan och har ett otroligt affektionsvärde..

Karolina: 4. Mannen lägger köttet på grillen
Vidde: Självklart - det var ju mannen som skulle grilla kom vi väl överens om

Karolina: 5. Kvinnan går in och dukar samt kontrollerar tillbehören

Vidde: Om nu kvinnan gjorde tillbehören - se punkt 2 - så är det väl naturligt att hon ser till att kvaliteten inte sjunker medan köttet blir klart

Karolina: 6. Kvinnan kommer ut för att berätta att köttet snart bränns vid.

Vidde: Ni är ju så hysteriskt oroliga och tror inte att vi har någon koll - skit i att säga något då! Vi har full koll.

Karolina: 7. Mannen tar upp köttet från grillen och räcker den till kvinnan.
Vidde: Om inte vi släcker grillen får vi höra ert tjat om "har du släckt ELDEN". Släcker vi "ELDEN" med köttet i näven blir köttet förstört av koldamm/rökos och så gnäller ni på att köttet är äckligt..

Karolina: 8. Kvinnan tar in maten och ställer fram på bordet.
Vidde: Ärligt - om ni har fatet med kött i handen, är det så jävla svårt att ställa det på bordet?

Karolina: 9. Efter maten dukar kvinnan av och diskar.
Vidde: Ni kvinnor får ju panik om någon sitter för länge vid bordet, äter långsamt och njuter av maten - ni har svårt för att stressa ner, allt ska ske direkt! Så, om ni inte klarar av att se en smutsig tallrik på ett bord tio minuter efter att maten är uppäten - varför är det vårt fel att ni tar tag i disken? Ta det lugnt för fan!

Karolina: 10. Mannen frågar om kvinnan tyckte att det var skönt att få ledigt från matlagningen en kväll.... När han ser hennes irriterade min tänker han att det finns kvinnor som aldrig är nöjda, hur han än försöker!!!
Vidde: Ni blir ju aldrig nöjda så varför skulle denna kvällen vara ett undantag?


Vidde - Alltid i mannens och jämlikhetens tjänst


Kommentarer
Postat av: Marianne

Oups! Hade jag inte haft tuttar och vagina, så hade jag varit övertygad om att jag var en man.

Och med det menar jag ju givetvis att jag håller med dig i det DU skriver.. =)

Eh.. ju fler gånger jag läser det jag skrivit desto mer FEL låter det.. *s*

Klargöra:
1. Jag är kvinna. 2. Jag tycker det är för mycket tjafsande på "kärringar". 3. Låt karlarna grilla (de grillar bäst iallafall)
4. Låt mig få ta hand om disken och förberedelserna, så länge jag får slappa ett tag efter maten!

Och du Vidde.. tack för förslaget om färg och kakel! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback