En privat reflektion i all ärlighet

För engångs skull är jag inte arg.. inte ens irriterad.. eller jo det är jag men känner liksom inte riktigt att ta tag i det inatt. Vill du läsa om när jag är arg, klicka lite på månaderna i bloggmenyn och slentrianläs lite - du har säkert missat något..

Inatt sitter jag ensam och naken framför min datorskärm, tänker på någon.. ett litet tag och så tänker jag på någon annan.. jämför lite grann så där i all ensamhet.. tänker lite mer på den första någon och fastnar lite i tankegångarna. Ett glas vatten från kranen som tydligen kan ge mig cancer och så tillbaka i tankarna.. blir inte riktigt klok på mig.. eller dig - inte heller på den första någon - inte den andra eller tredje heller.. men jag vill ju bara tänka på den första.. eller inte.. Hittade en gammal dikt förresten..
 
"i mitt bröst så finns en rädsla, oro som jag har
för dagen kommer närmare, när jag står ensam kvar..

vem sluter mina ögon när det är dags att gå
vem ger jag mina tankar innan hjärtat slutar slå..”

Vidde Reimann 12 september 2004

Tänk att jag inte kommit längre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback