Vidde - en skandalens man som ber svenska folket om ursäkt

Under mitt bloggande har jag flera gånger attackerat Danmark och dess invånare. Det som legat till grund är folkslagets eget skräddarsydda storebroröverlägsenhet, falska intentioner, övertagandet av det svenska näringslivet så väl som Malmös bostäder och välfärdsbidrag, det förljugna "hygget" och en snobbighet utan motstycke i modern nordisk historia.

Idag kom en reaktion på gårdagens danskfientliga uttalande där mina åsikter och egentliga ståndpunkt ifrågasätts. Tipsaren, som för er bloggläsare är anonym men som för den tiden var en väl insatt källa, vill göra er uppmärksamma på att jag under min studentfärd 1995 sågs i Malmö, med tysk chaufför, viftandes med en dansk flagga.

Vad ska jag säga - vid den inträffade händelsen, som jag bedyrar å det starkaste varit en enskild sådan, visste jag inte bättre. Jag befann mig i en påverkbar fas i min uppväxt och vid tillfället var jag under stark influens av alkohol vilket inte är en godtagbar ursäkt men en ärlig sådan. Vittnen till att jag inte hade alla sinnen skärpta finns; hänvisar till mitt tacktal inför hela Pildammsskolan, Johanneskyrkan Malmö den 6 juni 1995.

Min personliga utveckling tillsammans med min insikt och ökad kunskap om det danska har sedan den motbjudande handlingen genomfördes varit enorm då jag under flertalet av mina yrkesverksamma år haft nära affärsrelationer med vårt alkoholiserade grannland och dess folkslag. När jag nu tvingas återuppleva det som idag kan räknas som en av de mörkaste stunder i mitt liv måste jag precis som Ulf i svenska popbandet Ace of Base som vrålade Sieg Heilrelaterade uttalanden som yngre, hänvisa till ungdomligt oförstånd och påtvingad idealism.

Jag är idag inte stolt över tilltaget men tillskillnad från Ulf står jag för mitt misstag, ett misstag som hör till ungdomen. Jag vill på detta sätt be det svenska folket, och det skånska speciellt, om ursäkt för mitt tilltag. Det kommer aldrig att ske igen och jag hoppas att ni, liksom jag, med tiden kan se detta tillfälliga bevis på sinnesförviring som en enskild handling i perferin och att det långsiktigt inte påverkar min trovärdighet som en lyckligt fritt tänkande och tyckande människa.

Med hopp om förlåtelse
Vidde

Kommentarer
Postat av: ank

ok ursäkten godtas, du var ung och visste inte bättre...

2006-03-25 @ 12:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback