Matmissbruk och Timbuktu - vilken onsdag

Nu är det dags - uppladdningen är i full gång inför Beach2006. Intensivkurer med PowerBars, chokladproteindrinkar och fibrer; stearinsyra och ljummet vatten för ökad mättnadskänsla. Bort med svampiga vita vetelimpor med Bregott och kaviar, So long, Farewell, Auf wiedersen, Adieu till livskraftsgivande CocaCola, King Wings, Karins lasagne från Dafgårds och den dubbla Calzonen med extra ost.. Målsättningen är att bli av med en, kanske två jeanstumstorlekar till och eftersom hela kroppen skriker efter mat är jag på så rätt håll man kan komma.

Ikväll ville kroppen ha belöning. Under veckan har jag endast  missbrukat EN Dallasburgare och 1,5 liter CocaCola, Ni som följer mina skriverier vet att jag är mina sista 10 dagar i en kakelbutik där våra storsäljare bl a heter "Abando Basalto 23x33,5", "Arden Negro 10x10", "Mastri Cotto P.Colla 10x10", "Blanco Mate 20x20" bara för att nämna några. Man vet att man jobbat med ett yrke för länge när man börjar benämna sina  vänner och kollegor i arbetstermer och veckans matmissbruk skyller jag helt och hållet på min svarte kollega "Eugene Negro 50x168", eftersom det var han som köpte maten. Visst kunde jag sagt nej tack men man vill ju inte vara oartig när han bjuder på mat. Man vet ju hur våldsamma afrikaner kan bli..

Så innan jag hämtade min dotter hos sin kompis ikväll släntrade jag förbi Hemköp Tringeln i Malmö och införskaffade ett paket Ruccolasallad, ett Lollo Rossohuvud, bladspenat, cocktailtomater och när jag kom hem blandade jag ihop detta med handskalade räkor, fem finhackade baconsträngar, olivolja ,balsamvinäger och lite fullkornspasta. Framför mig i kön stod förresten Jason som tycker om att röka marijuana, eller Timbuktu som ni kanske känner honom som. Vet inte vilken tripp han gick på idag men han köpte köttfärs, färsk basilika och frysta hallon och blåbär av märket Eldorado. Torsk i kassan Jason? Lågprismärket Eldorado - The Båtten Is Nådd?

Planen var att jag skulle dela upp salladen - spara hälften till morgondagens lunch och hälften till kvällsmat och så bara dricka en Nutrilett Intensive Schockolääde någonstans mittimellan. Men nu ligger jag här med balsamvinägerstänk på min jobbtröja och med räkskal under fingernaglarna.. vad hände med karaktären? Var är maten jag skulle äta imorgon? Det finns en minitupperwareask med sallad kvar som jag kommer att missa att ta med mig imorgon... matmissbruk är lätt när man är en god kock..

Kommentarer
Postat av: Nicco

Vad är en dubbel calzone ??

2006-03-09 @ 09:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback