Mäkta irriterad på en riktigt god vän

Sitter hemma och försöker logga in på Försäkringskassans självservice med BankID. En jättebra tjänst där man online kan meddela som i mitt fall vård av barn.. men vad gör man när tjänsten inte fungerar? Databasen har tydligen hängt sig, ett problem som verkar spridit sig och som får en att fundera lite över hur man kommer tillrätta med felsökning och felhantering. Spray hade samma problem igår med sin mailfunktion. Det tog över 20 timmar för vissa mail att komma fram. Sprays support finns online där man får fylla i sin epostadress så de kan skicka svar.. genomtänkt eller hur? FKs sidor är enkla att navigera på men att hitta ett vanligt telefonnummer för att anmäla.. nä.. internet.. jag är skeptisk..


Fick lite sms inatt som gjort mig mäkta irriterad. Bad en av mina bästa vänner om ett efternamn till en gemensam kompis och fick tillbaka en massa konstiga anklagelser och förfrågningar om varför jag ville ha dennes efternamn. Det spelade tydligen ingen roll men hon tyckte ändå att det var skumt speciellt eftersom tjejen ifråga är nykär och ska flytta ihop med sin pojkvän. Jag blev minst sagt lite paff.. Anledningen till att jag undrade efter hennes efternamn spelar väl ingen roll, hon är också en vän, klart att man är nyfiken och frågar men här fanns en anklagande underton i stil med "Vad fan ska du med det till, förföljaräckel.." Hade jag dessutom varit intresserad av att dejta henne hade jag nog försökt det tidigare under de åren vi känt varandra och inte nu - jag har ju för fan träffat hennes kille och vet hur kär hon är. Tydligen har min nu uppretade vän en kollega som frågat efter folks efternamn och letat upp telefonnummer och försökt lura till sig dejter. Hur i helvete lurar man till sig en dejt? Och varför skulle jag lura till mig en dejt? Nä, jag avskriver det hela som en konstig kombination av missriktad misstrohet, pms och allmän förvirring för jag vill ha kvar min vän..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback