Inför de stundande 30..

Den 25 är jag närmare 40 än 20 - en händelse som jag egentligen skiter fullständigt i. Det är en födelsedag i mängden. Nu ska jag inte ljuga - hade jag haft ekonomiska möjligheter hade jag bjudit mina närmsta vänner på en hejdundrande fest; satt och räknade lite på det och kom fram till att den skulle gå på 350 000kr - dags att ringa GE Money Bank och höja krediten! Det eller  dra ner lite på ambitionerna.. så jag kom överens med mig själv att dra ner de lite och bjuda på en fest lite senare för just nu är jag inte riktigt mogen att fira. Vill helst bara glömma bort dagen, ligga på stranden och bygga sandslott med min dotter och när jag känner för det ställa till med lite balluns. Så om du räknar dig till en nära vän så hav förtröstan - du är inte bortglömd, det är bara jag som nerprioriterar mitt födelsedagsfirande lite ett tag..

En gammal vän som jag saknar en del var singel, dejtade lite men kom inget vart och bestämde sig sonika för att seriöst satsa på kontaktannonsmarknaden.  I samma veva, med resultat nu ett antal månader senare, hittade hon riktig kärlek på samma våningsplan. Förlovningen är klar, hund och hus på väg - jag är ledsen att vi glidigt från varandra men jag är jätteglad för er bådas skull och önskar ert allt det bästa och vem vet om våra vägar korsas igen och vi kan ta vid där vi slutade..

Anledningen till att jag tänkte på det är ett av de stora löftena jag gav till mig själv - att inte vara singel på min 30 årsdag. Men det ser ju ut att krackelera rätt rejält även om det återstår ett par timmar.. Kärlek är inget man ska stressa fram och eftersom jag inte känt någon större entusiasm över att ragga, faktum är att jag glömt hur man gör, så är det en otroligt väsentlig orsak till att det gått som det gjort.

Funderade således lite på hur mina vänner hittat partner och då kom grannsagan upp.. jag har två grannar varav den ene jag trott aldrig funnits men jag träffade honom i veckan för första gången på 2 år, eller tre, glömt hur länge jag bott här.. grannen är dock man, och det är den andre också som dessutom lider av någon åkomma som gör att det väsnas lite underligt i hans lägenhet på väldigt konstiga tidpunkter. Så ingen lycka där.. återstår då kontaktannonser och då snackar vi inte knullkontakt.se utan lite mer seriösa.. ska smaka lite på karamellen ett tag.. Fast det finns ju en flicka därute som.. tja..

Ett löfte inför mitt 30 levnadsår är att ta hand om mig själv och min dotter än lite bättre än jag redan gör - vi kan alltid bli bättre.. Ska eventuellt ställa mig på en våg också.. och så ska jag ta tag i det som ska bli min framtida sidokarriär.. och så ska jag givetvis fortsätta blogga och röra upp känslorna hos er läsare, än en gång tack för att ni följer mina betraktelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback