Ytterligare socialdemokratiska antifrihetsförslag

Det var runt år 2000 - jag jobbade på radiostationen NRJ med program, musikprogrammering och hemsidor och fick ett samtal från Sony Music, de ville ha upp mig på ett möte. Tackar trevligt, vad månne komma av det mötet, anställningserbjudande, present för att jag gjort ett bra jobb att promota deras artister? Frågorna var många och nyfiken av bara helvete.. mötet blev lite annorlunda än jag trodde.. 

Ett av världens största skivbolag bad mig sluta länka från vår hemsida till deras artisters officiell hemsidor. Där fanns nämligen information om artister, bilder och låtar, som inte var redo för den svenska marknaden. Jag satt bara och gapade.. det jag såg som en service till mina lyssnare och artisternas fans - att hålla de uppdaterade på vad som hände med deras artister var inget som låg i skivbolagets minsta intresse. Det visade sig att svenska avdelningen fick reda på nyheter via NRJs hemsida och det var inte den rätta vägen - och det var då mitt fel..

Detta var 6 år sedan, man insåg inte att internet används globalt, ett Destiny's Childfan i Angola har lika stor möjlighet att hålla sig uppdaterad som ett redneck i Houston.. Kom att tänka på det när jag läste Metros löpsedel idag som talar om att Sveriges finansmarknadsministern, en okänd Sven-Erik Österberg, vill förbjuda poker på internet. På hans intervjusvar går att utläsa att han ser internetpoker som en modefluga som förstör för folket och som således ska förbjudas. Det är bättre att gå på Solvalla eller ta en trisslott..

Suck.. Välkommen till 2006 säger vi till ännu en socialdemokratisk minister som inte litar på människans förmåga att ta ansvar för sina egna handlingar.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hear, hear! Fattar inte heller varför vi (läs Sverige)tror att folkets bästa är sju lager vadd runt allt. Trams.Överförmynderi gör folk till passiva självömkande offer. Låt folk se om sitt eget hus, så blir de självständiga och använder sitt eget omdöme.

Så det så! Ha en skön helg!

:)

J

Postat av: Niclas

För övrigt så anser jag att Kartago bör förstöras !!

2006-01-13 @ 17:56:12
Postat av: Rikard

Jag håller med Niclas

2006-01-13 @ 21:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback