Vidde till riksdagen

Ytterligare ett "Äntligen" utstöttes när jag kollade nyhetssidorna i 3telefonen imorse. Catrine Norrgård är 28år snygg och Folkpartisktsks hopp i Riksdagskandidatsloppet - hon är lesbisk! Enligt Aftonbladet är det på tiden att även öppet lesbiska ska få sin röst hörd eftersom det redan finns massor av bögar i riksdagen; kvotering at its finest - in med minoriteter istället för kompetens. Nu såger jag inte att Catrine är okompetent, hon är säkert en god talare med vettiga åsikter, men vad händer med alla andra minoriteter i samhället? När ska lätt överviktiga rakade importbarn från Thailand bli representerade i riksdagen?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, Vidde, jag undrar oxå när du ska bli inkvoterad! Men inte för att du är rakad och adopterad, utan mer för att du tillhör den exklusiva minoritet som använder både hjärta och hjärna.

Sen tror jag förstås att den manliga världen välkomnar en snygg flata i riskdagen - det lär väl inte hjälpa henne att göra sin röst hörd, men vi kan ju kalla det infiltration så länge....

;)

J

2006-01-26 @ 09:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback