Vart tog hon vägen?

Liten är stor - "Pappa, jag har fått en läxa jippi" vrålade Amanda när jag hämtade henne hos sin kompis ikväll. 6 åringens första läxa.. tror ni att hon någongång i framtiden kommer få höra att en gång, för längesedan skrek hon av glädje över en läxa.. Man gjorde en massa knäppa saker när man var mindre..

Amanda ville ikväll fira sin första läxa. Hon hade hittat en tia i trappan och visste precis var hon skulle investera den - raska och bestämda steg och med pappa i handen och jag visste inte var förrän hon stannade framför falafelkioske och beställde helt själv "Fem falafelbullar och en 7up".. Sen satt hon i en halvtimme, ritade på sin läxa på golvet i vardagsrummet, smaskade falafelbullar och drack läsk.

Läsk? En vardag? Ja faktiskt, det var en stor dag för min dotter, och för en gråtfärdig pappa som undrar stilla var bebin man kunde byta blöja på medan hon låg på toalettstolen tog vägen..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gråt inte! Njut så länge hon tycker att läsk på vardagar är värsta partajet....!

Kramisar!

J

2006-01-19 @ 07:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback