Tre gånger katt i lådan

När jag kom ut i hallen möts jag av två halvnakna 6åringar som kryper runt i hallen. Stannar upp, kollar lite på de och ställer frågan som varje förälder gjort i det läget: "Men tjejer - vad sjutton håller ni på med?" "Vi är katter som är på jakt efter kattgodis" svarar de unisont i kör.. Självklart.. varför förstod jag inte det? "Men, måste ni vara nakna?" "Jag är en brun katt och Helena är en ljus katt, hur ska vi annars se det?" Än en gång överkörd av den barnsliga självklara logiken som bara existerar hos två glada lekande 6åringar
som gör precis vad som faller de in. "Pappa, kan vi ta glittret och använda som svans?" Visst..  bara ni lägger tillbaka det där ni tagit det" "Ahh pappa, självklart gör vi det"... eller hur..

Går in på mitt rum och stänger dörren och chattrar på lite med Anna, tack för att du finns hjärtat. Tänk om man aldrig besökt Aftonbladets chatt för en massa år sedan. Vad otroligt tråkigt mitt liv hade varit. Älskar dig vännen! Utanför dörren hör jag hur de snackar om att kissa i Saffy Mjaouths kattlåda men där tycker jag gränsen går och ropar att de får lägga av.. "Pappa, vi leker bara".. Imorgonbitti blir det pannkakor till frukost.. om katterna förvandlar sig till Amanda och Helena igen.. men det gör de nog snart..

Men passar på att glädja mig så länge jag kan. Om bara ett par år är den spontana leken slut. Då ska det köpas smink, märkeskläder, dejtas mopedkillar.. vi låter barnen vara barn allt för kort tid idag.. därför får vi glädjas medan vi kan.. så länge de inte kissar i kattlådan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback