Plågsam sushilängtan

Jag vet inte om det beror på att jag lagt beslutade mig för att lägga tillbaka bilder från NRJs kickoff 2001 och 2002 på nätet, vilket tydligen orsakade glädjetårar och tokfnatt i MTGs lokaler enligt källa, men jag längtade tillbaka till mediaStockholm ikväll. Och vad passar bättre än sushi.. problemet när man jobbar till 18 och man ligger 6500kr back är att det inte finns någon prisvärd sushi att få tag i i Malmö när man dessutom är försenad att hämta sin dotter hos sin kompis.. behövde dessutom handla..

Har man en gång ätit riktig sushi duger inte den trista färdigförpackade på ICA, den är bara äcklig och borde inte få kallas sushi men om suget är tillräckligt starkt så kan man eventuellt bortse från det. Mitt dilemma denna onsdag var att det inte ens fanns det.. funderade på om jag skulle rulla ett par egna rullar men jag är man, ingen maskin och nä, jag pallade helt enkelt inte.. jag skäms för nödlösningen, Pandalus djupfrysta äkta japanska sushi tillverkad i Vietnam.. det svider i själen och en god 12 bitars på East står högt på önskelistan när jag drar till Stockholm om en vecka.. tvivlar på att Gaebs går med på det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback