Lycka, gamla flickvänner och barnbokstips..

Vet du, idag är jag en lycklig Vidde. Gjorde en liten plus och minuslista


Minus
Ekonomin är helt åt helvete
Jobbet är stressigt
Jag har skickat 13 sms till nära vänner
Snart fyller jag 30

Plus
Det finns kreditkort man kan maxa
Mina kunder älskar mig och inventeringen satt som ett smäck
Niclas Jeanette och Helena har faktiskt svarat på sms:et
Mathias fyller 30 ett halvår före mig


Allt vägs mot varandra och så får vi det vi kallar vardag. Dagens vardag innebar att Amanda kom hem senare än mig. Hon hade gympat med Helena, lärt sig slå kullerbyllor och ska börja gympa med de stora barnen. Sen bokade jag in en 36timmars Stockholmsresa för att fira min gode vän Mathias på hans 30årsdag i februari. Om fem år är du närmare 40 än 30.. tihi.. Sen har jag drömt en massa konstiga drömmar på senare tid.. en massa gamla ex och tonårsflirtar som letat sig in i mitt undermedvetna.. och de gör en massa konstiga grejer.. weird.. 

Nu är det snart dags för kvällens höjdpunkt och något så udda som ett barnboktips: "Salmiak och Spocke"  av Moni Nilsson-Brännström.. handlar om Salmiak som bor i norrland med sin snåle datanörd till pappa, tuffa farmor och Stockholmssaknande mamma.. Salmiak blir fettmobbad av byns ungar men rätt vad det är dyker Spocke upp, en kompis som bara Salmiak ser och som försvinner när det passar honom. Detta låter i sig som en rätt usel barnbok alternativt en men American SitCompekpinnar, men det är en underbar bok om vänskap och otäckheter och fantastiskt mycket galna bus.. fungerar utmärkt för 6åringen som börjat ifrågasätta vardagen lite kritiskt och för en barnslig 29 årig pappa som kommer på sig själv med att säga: "Bara ett kapitel till.." när dottern är halvt sovande..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback