Hur gör man i resten av landet?

I Skåne heter pendeltågen Pågatåg. Kända gåsapågar genom tiderna har fått ge namn åt vagnarna som lila susar genom det platta pannkakslandskapet. Lite intressant färgval men det fanns säkert någon utredning som sa att lila är skåningens färg.. Men idag är det inte så kul att vara tågberoende.. det snöar i Skåne.. och när det snöar så tittar Edward upp med öppen mun och säger: Men vad är detta för något.. ungefär som min mamma när hon ser Kalle Anka på julafton och varje år säger: "Detta var inte med förra året" efter varje avsnitt..
Pågatåg
Igår kväll, när det började snöa, gapade Edward igen och idag är gapen fastfrusna. Det är tydligen tågväxlar och kontaktledningar också för det rullar inte ett pågatåg mellan Lund och Malmö längre.. Det är 2006 och en hel kollektivtrafik havererar pga lite snö och is.. hur gör man i andra delar av landet? Hur fan ska jag ta mig hem idag? Taxi, inte en chans - helgtaxan är på och underhållsbidraget kommer inte förrän den 25:te trots att vi idag måste handla mat, present til Amandas kompis Hamza som ska ha kalas imorgon.. en folköl till pappa Vidde ikväll hade också¨varit gott.. men allt vad livskvalitet är lagd på is [skitkul skämt] för att Skånetrafiken inte klarar av lite snöfall - dags för uppgradering av systemen kanske?


Kommentarer
Postat av: Marianne

Det är samma skit här uppe i stockholm. VARJE ÅR!!

I år slipper jag det eländet eftersom jag är hemma och myser med den lilla!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback