Naken och frusen i Skogås

Åkte till Stockholm i fredags. Lyckades ta mig ledigt för att åka och hälsa på min gode vän och fd kollega Mathias som alltid kommer att vara ett halvår äldre än mig! Passade på att hälsa på Gaebs också - en helt sjuk historia i sig. Nyårsafton 2005 skickar jag ett mess till vad jag tror är en kompis men hamnar fel och upptäcker en kul tjej i Stockholm som numera har numret. Efter 140 sms på två veckor och lite telefonsamtal kommer vi överens om att jag kommer förbi när jag är uppe och ska fira min vän. Så 2215 stiger jag ur taxin i ett vackert villaradhusområde i Skogås och träffar henne - otroligt surrealistiskt men vi hade en riktigt trevlig kväll som slutade runt 700. Vaknade runt 1200 och upptäckte att hon snott allt täcke, och kallt var det också.. snodde tillbaka det som var mitt och somnade gott och vaknade 4 timmar senare..

Robert hämtade mig vid Skogås Pendelstation och så åkte vi hem till honom, Leddya och lillAnton som blev jätterädd när han såg mig, men snart sprang han runt och hoppade och lekte gott.

Skulle möta upp Ronni, Minna och Nina i Gubbängen, [Minna - du sprang ifrån dina pengar!!] men först hann Miklo - som jag inte kände igen, hur pinsamt kändes det? Angelina och Mathias bjöd på en riktigt härlig fest med mängder av god mat och en massa gamla vänner - nya och gamla! Tänk att man har vänner som man bara träffar ett par gånger om året men som man trivs riktigt okonstlat med. Det fanns gott om gamla NRJkollegor - tänk vad otroligt roligt vi hade back in the days.. och trots att jag älskar mina Malmövänner så finns det en sak jag vet att jag förnekar varje dag - jag saknar mitt Stockholmsliv.. mina vänner och mitt jobb.. det liv jag en gång levt..

Nu sitter jag på Stockholm Central och väntar på tåget hem. Två timmar kvar men tänkte att det är lika bra att sitta här.. har en del att reda ut tankemässigt innan vardagen gör sig påmind.. det har varit en kaosartad vecka med många nya och gamla funderingar och ställningstaganden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback