Det stora personliga valet

Jag har alltid följt mitt hjärta; alltid ansett att saker sker av en anledning och att den första magkänslan är den rätta. Ska man göra ett förnuftigt val så ska det vara väl genomtänkt så är det inget beslut som man sedan kommer att våndas över. Och hur mycket jag än älskar mina vänner och mina dotter så ska man ställa saker på sin spets, vilket är en förutsättning för denna bloggens existens så har detta tänket resulterat i att jag idag, 29 år gammal sitter som ensamstående pappa, singel och utan regelbundet sexliv, i en hyresrätt i ett "vi-är-inte-exjugoslaver-vi-är-alla-av-olika-ursprung"-område med 100000+ plus i skulder, CSN ej inräknat. Jag är i en bransch jag inte är utbildad till, utan körkort och utan besparingar.

Det är kanske därför mitt beslut för morgondagen kommer att innebära en förändring. Kanske är det så att jag nu måste kasta mig ut i det okända för att upptäcka det nya, nya möjligheter, nya utmaningar - det är dag satt gå mot magkänslan som vrålar "trygghet". Jag är 29.. om ett halvår är jag närmare 40 än 20.. Det är dags att våga gå emot vett och sans - chansen är att jag blir lycklig på riktigt! För det har ju med facit i hand inte gått så jävla bra hittills..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback