Varför brandmän men inga sjuksköterskor?

För ett tag sedan släpptes en kalender med nakna kända svenska kvinnor till åren komna. Man ville ifrågasätta dagens unga skönhetsideal. Tänk om vi män gjort samma sak - en naken Börje Ahlstedt eller Invar Oldsberg på en häst.. det är bara att inse att kvinnokroppen oavsett ålder är vackrare att se på. Dock finns en yrkeskår som varje år vill bevisa motsatsen - det är poserarna i landets brandmanskår. Snygga och vältränade killar som visar upp sig utan brandsäkra dräkter.

Jag kommer aldrig att på en brandmanskropp; lika osannolikt som att en vänsterpopulistisk lesbisk och allmänt ful biblotekarie i palestinaskarfs kommer att bli ett lika allmänt masturberingsobjekt som en blond silikonBarbie. Så varför reagerar inte jag mot avklädda män, bränner ner brandstationer, klottrar ner brandbildarna eller kastar ägg mot brandmän eller skriver insändare till tidningarna om objektifiering av män och att jag känner mig illa till mods när vi män hängs ut som sexobjekt?

Därför att jag skiter i det! Hade jag haft kroppen och kunnat tjäna ett par kronor på den så fine! Men visst är det underligt. när en brandman klär av sig tycker kvinnor att det är roligt, sensuellt och ofarligt. Om en sjuksköterska skulle klä av sig på en akutmottagningsbrits hade hon fått sparken av ledningen - jag hoppas på ett jämlikt 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback