Tortyrredskap och två goda men dyra ciders

Hämtade ut lite nya tortyrredskap på apoteket.. kassörskan hoppade till lite när jag inte hade ett högkostnadsskydd. "Varför har du inte det?" "Jag är ju frisk." "Men du ska ju hämta ut saker?" "Ja men då har jag väl inte varit sjuk förrän nu." Vet inte om apotekets personal förstår ironi men den 500lappen jag lagt per år på treo har jag lätt betalt utan ett grönt kort. Men nu har jag ett, ytterligare vuxenpoäng att inkassera vid livets slut.

Bredvid mig i väntsofforna satt en arg kvinna 70+. Det var skandal hur lång tid det tog i receptlinjen tyckte hon. Vi snackade lite och jag frågade vad hon skulle hitta på idag eftersom in var så stressad. Hon skulle hem, inget annat. Men varför så bråttom undrade jag. Jo, hon kunde ju missa bussen. Du bör inte här i stan? Jodå, hon bodde mot Lindeborg, 3km bort, bussar går var 10nde minut. Varför inte bara sitta still 5minuter som det tar innan det blir din tur, vi kan ändå inte påverka tiden? "Förrivärlden tog det aldrig så här lång tid.." suck

Träffade mina två Stockholmsvänner Ronni och Minna, ej att förglömma en mycket trevlig Henrik som avslöjas verkligheten bakom charkdisken på ICA.. Vi gick ut och tryckte en plankstek och lite Cola Light,.. och ett par liter cider.. jag är mänsklig ok? Har faktiskt tänkt rätt mycket på att jag måste ta tag i mina blodbärden vilket är ett enormt framsteg mot att inte tänka på de alls.. har nu ett fastesocker på 10 efter att ha jobbat en hel dag.. detta kommer att gå bra.. skyndar långsamt men jag ser positivt på det.. jag måste ju!

Kommentarer
Postat av: Minna

Tack för ikväll Vidde, var verkligen trevligt o träffa dig. Själv kan jag inte sova och jag ska upp om snart fem timmar... bajs också. Puss på dig iaf ;)

2006-12-20 @ 03:01:18
Postat av: syster-yster

Nu hade du grymt många stavfel. Slödder, slödder lite bakis? "Det var bättre förr".. suck

2006-12-20 @ 10:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback