Måndag med ljus framtid

Det har tagit lång tid men idag var det äntligen dag satt på äkta amerikanskt manér packa ner sina pärmar och pennor i en brun kartong och säga hejdå till sin arbetsplats; gjorde det egentligen redan i fredags när jag köpte negerbullar till mina kollegor, ja va fan då.. Det var i somras jag bestämde mig för att följa med till företagets nya satsning - ett riktigt showroom för kakel och badrumsinredning; vilken tur jag har min chef som också såg det som en god idé. Så idag, en mängd veckor senare, var det dags att stiga in i det byggkaos som om en vecka ska vara Malmös häftigaste och mest inspirerande badrumsutställning - och vi kommer att lyckas.. det är iofs rätt mycket byggdamm.. men det kommer gå absout lysande. Låter knasigt men det kändes skönt att komma in i lokalen och veta att här kommer jag att lyckas - jag kommer att sälja badrum, kakel klinker inredningar men också rita 3Dskisser för kunder som behöver inredningshjälp. Välkommen att hälsa på!

Från nya arbetsplatsen till min dotter julfest, klasspappa som man är.. gottebord med julmust och godis, nybakade lussebullar och dansuppvisning av dotterns klass. Hon är så duktig.. har en dotter som kan bugga, dansa linedance och minsann lite macarena där också ja.. och extra roligt blev det när alla barnen ropade att nu var det alla förädrars tur att dansa macarena.. har inte gjort det nykter på 25år men lyckades tydligen rätt bra..

Väl hemma insåg jag plötsligt att nu är det dags att på riktigt ta tag i min sjukdom.. har lyckats förträng.. förskjuta att allt faktiskt inte är riktigt bra med mig ända sedan jag träffade min distriktssköterska,, så för första gången stack jag mig i fingret.. och det gjorde ont som in i helvete.. hatar hatar hatar det! Vill inte göra denna skiten.. hatar.. det är ok när någon tar blodprov, även om jag är en av de mest svårstuckna i världen.. bara jag slipper se skiten! Men nu måste jag leda in blodet i ett litet papper och se domen.. min första hemmadom efter ett lätt intag av julgotter 17,4.. huga.. inte lika illa som de första 26 i fasteläge.. men nu får jag fan skärpa mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback