Lund är smutsigt

Jag har inte mycket över för staden Lund.. detta finkulturella reservat för kvasiintellektuella wannabees undviker jag gärna till vardags. Något i mig säger att det kommer en våldsam reaktion av galna studenter och professorer. Min ståndpunkt är dock solklar - Lund är byggt för vänsterpopulistiska studenter, professorer. Lund har en fantastisk sjukvård men den hade lika väl kunnat legat någon helt annanstans. Varför denna attityd mot Lund och studenter? För många år sedan var jag på en privat fest där alla var Lundastuderande. Jag som hade jobb och som dessutom då jobbade, utan kårleg, på en fransk privat kommesiell radiokanal blev konstant utfryst ela kvällen eftersom jag hellre lyssnade på kommerisell musik än Broder Daniel och Bob Hund - när alla gick ut i natten fanns ingenstans där jag släpptes in - jag var ju inte student.

Har jag dragit en förhastad slutsats när jag drar alla Lundabor över en kam då jag blivit illabehandlad av ett fåtal? Nä - tycker det är helt relevant och för att dra en paralell - om din väninna blir våldtagen av en invandrare, visst funderar du både två och fler gånger om du vill ha ickesvenskar i din sällskapskrets, visst både säger och tänker du: "Dessa jävla svartskallar - ut med skiten" och ignorerar de fakta att det finns svin av alla kön raser och religioner. Men vi väljer att ta en enkel utväg istället för att nyanserat se på saken - så gör du - så gör jag!

Men invandrarna är bra på att baka pizza och köra taxi.. och det fina med Lund är att man kan sitta på Burger King och surfa gratis.. det finns visst positiva saker också.. även om de är små. Jag kanske kommer tillbaka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback