Känner mig så besviken

Min kropp ville sova länge i lördags så jag lät den göra det. När den väcktes klockan ett mådde den så bra att den bestämde sig för att gå ut och springa en sväng so en del i mitt nya liv. När jag sedan ett par timmar senare pratade med Niclas korrigerade vi termen springa till "gick ganska snabbt" men det är nästan samma sak.. spra.. GICK SNABBT bort till postutlämningsstället och hämtade hem årets upplaga av dotterns klassfoto.. Jag kommer aldrig glömma när vi stod på McDonalds på Stockholms centralstation och en dam 60+ ropar åt sin man som var i andra änden att han skulle komma och titta på den vackra flickan i barnvagnen. Minnen är viktiga.. och jag har världens vackraste dotter.. som dessutom är smartare än merparten 7åringar i såväl tanke och uttryck. Hon kommer att gå långt här i livet och jag kommer hjälpa henne så mycket en gammal pappa någonsin kan.
Amanda skola 2006

Tog en snabb dusch och begav mig till stan för att träffa en mycket intressant tjej.. har inte känt henne speciellt länge men hon är en häftig tjej med mycket om och kring sig.. bröt faktiskt en av mina heligaste regler och följde med henne och köpte skor - det är ett riktigt bevis på att du är speciell när man får mig att göra det - skvallra inte för Louise *blink*. Vi får ses snart och ta en fika på riktigt hoppas jag? Hade en mycket trevlig lördagseftermiddag *kram*

När vi hade skiljt åt kände jag att denna hittills mycket trevliga lördag lockade till brytandet av ännu en regel. Så därför gick jag helt sonika och köpte en röd Coca Cola.. ingen light, en regular.. den äkta goda farliga varianten.. 33cl gläjde i aluminiumburk.. vilken smak.. vilken fyllighet.. vilken bukett.. andra klunken.. och fy fan vad illa det smakade. Stod stilla på gatan och kände att det var inte gott längre. Vidde, killen som druckit en liter Coca Cola om dagen i säkert 6år kände att det inte smakade gott. nä, det var inte några skuldkänslor som låg bakom utan kostaterandet att Lightversionen faktiskt smakar bättre.. Lite förtvivlad slängde jag mig på soffan och insåg att jag numera är lastfri.. först avslutandet av tobaksnyttjningen som jag älskade, nu Coca Cocaavsmaken.. whats next? Jag måste ju ha en last.. hjälp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback