Imorgon dietist..

Nu är jag äntligen en människa igen. Mitt eget fel eftersom jag hela tiden vetat att mitt IDkorts giltighetstid är långt  överskriden men hur passar man in att kila ner till Farbror Blå och fixa det. Försökte för ett par veckor sedan men eftersom jag inte hade någon som kunde intyga att jag var jag, och de inte ville tro på varken mina plastkort eller min utgågna legitimation trots att det syns att jag inte är någon annan än  jag så fick jag vänta tills jag och min käre far i måndags lyckades synka scheman. Det skulle ta fem arbetsdagar men döm om mina förvåning när jag idag kunde kila ner och hämta mitt nya nationella IDkort. Killen i luckan såg måttligt road ut när jag sa att jag inte hade något leg som styrkte att jag var jag. "Nä, men du har väl kvittot med dig?" - anar att jag inte är den förste som försökte vara rolig..

Imorgon tidigt som in i ska jag infinna mig på vårdcentralen och träffa min livs första dietist på det proffessionella planet.. Det har blivit dags att lära sig lite näringslära - om hon fäller en kommentar om att mitt BMI är lite högre än det borde kommer jag att lämna rummet - det ser jag för fan i spegeln varje jävla morgon. Men det ska bli så nyttigt att göra hur gott och sunt det är med linser och boveteavkok.. Men oavsett vad som händer imorgon kan jag nu avslöja att jag kommer aldrig att laga endera! Denne man är helt övertygad om att det går utmärkt att leva ett hälsosam diabetes2liv utan att transformeras till ett linsfreak. Alla är vi fria att göra våra egna val när det gäller föda om det är så att vi är lyckliga nog att kunna välja.


Men glöm aldrig hur lycklig du är att kunna välja. Det är vårt västvärldliga överflöd som tillåter att vi förkastar mat av ren fåfänga. Av den åsikten är jag och det är mitt nya livskall att få folk att inse att man är vad man äter och vill jag vara ett svin är det mitt val. Solidritetsivrare ger jag inte något för alls och deras argument håller aldrig när man objektivt tittar efter lite noggrannare.


Självklart måste jag numera hålla koll på vad jag stoppar i mig, har börjat rätt bra med att skippa allt godis/snacks i tre veckor + att ha skurit ner min Coca Colakonsumtion till endast en halv burk så samma tid som det normalt sett säkert gått ner 21 liter.. Tänkte förresten fira mitt dietistbesök med att trycka i mig ett gott julbord med jobbet på kvällen. Förändring är viktigt men en dag hit eller dit.. Jag kommer dö en dag men ett par kilo julmat kommer inte göra så där mycket, varken från eller till.. vad äckligt det lät med ett par kilo julmat förresten - det positiva med att knapra vita små tabletter som jag nu gör är bieffekten att jag aldrig blir så där jättehungrig så jag får anstränga mig ordentligt imorgonkväll..


Undrar om det händer något trevligt i helgen förresten.. vill gärna fortsätta le..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback