En liten värld med Ikea i centrum

Vaknade igår 1835.. nä.. hade ingen lust att överhuvudtaget ta mig ut. Bakgrund: min dotter är hos sin mamma över jul och nyår och för första gången någonsin tänkte jag gå ut och festa loss på juldagen. Men så ligger man där i sängen med ett täcke över kroppen och känner att nä.. släpar sig ut i duschen och kommer ur den nyrakad och precis lika lite positiv till det hela. Men man kan ju inte sitta hemma när en fest väntar på er så lite rena kläder och sonnenblümdoftande kalsingar [skitäckligt sköljmedel förresten] och så iväg till Ted som satt och väntade troget medan vi alla droppade in..

..och när alla droppat in så tog det ett par timmar och sen droppade vi av till SwingInn.. för bara ett par år sedan var detta 30+ desperathaket men nu är det ett av stans hippaste ställen och lika svårtraggat som alla andra ställen.. eller inte.. gott om turkar som kan dansa lambada finns där också.. Efter ett par timmar på ett svettigt dansgolv beslöt vi att ta en taxi hem, jag skulle trots allt upp till jobb och Catherine skulle.. ja.. vad skulle du egentligen? Och var tog Ted vägen? Gjorde han en Vidde månne och "gick ut för att ta lite luft"? Och jävlar vad världen är liten.. tänk att jag vet vem din lillasyster är..

Davids reaktion när jag kom till jobbet var "Vad gör du här?". Jonas kom och vi snackade lite och sen kände vi att vi inte skulle komma ngt länge idag så vi stängde butiken och jag tog sikte mot Ikea. Meningen var att jag skulle köpa ett par tallrikar.. notan slutade på styva tusenlappen.. Champagneglas, servetter, och så ett par billiga lampor, lite värmeljs och ljusstakar.. lite fler glas.. och så vips har man tre säckar fyllda..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback