En lite ensam jul

Jag är ingen jättefanatiker av storhelger men visst är det kul att i dessa tider då det ses som förnedrande mot främmande och hotande kulturer att sjunga svenska nationalsången och fira avslutning i kyrkan att få fira en kristen tradition - ta tilfället i akt - snart kan det vara förbjudet att fira jul!

Vi måste fan skärpa oss - vi lever i ett protestantiskt land med religionsfrihet. Visst ska alla ha rätt att utöva sin religion om det inte strider mot landets grundlagar men någon nationell samhörighet måste vi fan få ha. Det finns inte en jallajallainvandrare som inte är stolt över sitt hemland - även om han påstår sig bli avrättad om han åker hem - klart han ska vara stolt över sin härkomst. Men lika stolt måste en svensk få vara; det är när man förbjuder traditionella svenska seder som folket reagerar och lägger sitt hopp till odemokratiska partier. Våga hissa flaggan - sjung nationalsången, fira skolavslutningar som vi alltid gjort och var stolt över att tilhöra landet Sverige. Det är en medborgerlig plikt och betyder inte att man ser ner på andra nationaliteter.

Idag är de julafton.. saknar min dotter hysteriskt mycket. Hon är hos sin mamma över julen vilket gör att min vilja att fira jul är iksom i stort sett lika med noll - om ett par timmar kommer jag att vakna och åka till IKEA - god jul allihopa.. [troode jag iaf - nu visar det sig att de har stängt] Hur anti jag än må vara så var det inte riktigt meningen att jag skulle vakna ensam på julaftonsmorgon.. och det gör mig lite ledsen ikväll..

Nu har jag inte varit direkt aktiv på att hitta någon att vakna upp bredvid i ett längre och mer sammanhängande  perspektiv.. men det hade varit mysigt att få kuta runt naken i en tomteluva och fixa frukost på sängen och julknulla lite i knäckebrödsmulorna efteråt.. God jul på er iaf!

Kommentarer
Postat av: Magnus W

God Jul på dig.
Tips är att dammsuga sängen på knäckebrödsmulor först, mycket roligare ;)

2006-12-25 @ 16:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback