Amandas dejtingskola

Vidde är singel. Det är väl så att jag trivs rätt bra med det - eller så är det som vanligt att man hittar en jävla massa ursäkter för att inte ta tag i just den biten. Men sanningen ligger nog i den sämsta ursäkten - jag har inte tid. Jag lever ensam med min dotter och de gånger jag har ett par timmar över så är det viktigt att hon får umgås med mig, jag jobbar 10-19 varje dag och i snitt varannan helg - detta tillsammans gör att det är itne ofta jag får tid över till mig själv. Om jag nu träffar en flicka och vill utveckla det till något mer än att man träffas lite sporadiskt - hur ska jag ha tid att ge en tilltänkt flickvän den tiden hon faktiskt förtjänar?

Svaret har jag då själv - man får helt enkelt låta det ta lite tid, och jag har verkligen inte bråttom, kanske tyvärr tvärtom. Men det börjar kännas att det vore lockande med någon som saknar mig lite mer än en kompis och på ett annat sätt än en familjemedlem

För att hitta någon alls så måste man gå ut och kanske dejta lite. Vad gör man / hur gör man, men också vad gör man inte. För att få ett grundnära och ärligt svar frågade jag min dotter Amanda, sju år: Vad ska man tänka på när man går på dejt:

  • Vara fin och ren. Ingen vill ju träffa någon som inte luktar gott
  • Ha det fint hemma för en flicka vill inte se smuts och gamla påsar och man får inte bara slänga upp allt i hylorna när man städar.
  • Laga god mat och drick någon festlig dricka. Men absolut inte något man bara sätter i mikron
  • Man kan se en film tilsammans
  • Sen ska man mysa lite men inte för mycket för om man myser jättemycket så vill hon kanske inte vara ihop med en.
  • Man kan vara som du.. fast inte vara så barnslig.

Se där ja - allt var bra till sista punkten.. frågade om jag verkligen är så barnslig och jo, det var jag.. är nog den "konstigaste och roligaste och bästa pappa ett barn kan ha".. det var en formulering som gör att jag nu går lite lätt tårögd till jobbet..


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej på dig...
Klart du har en blogg, det har jag oxå.
Kom i håg vad Henrik Andersson sa - vi ska hjälpa varandra vi RadioMedia-elever... ;-)

Postat av: Puttski

Hon är klok.......din dotter. Men barnslig...det måste man få va. Tänk om alla var som kommunisterna....

2006-12-05 @ 13:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback