Vad är upp med all denna usla musik?

Det finns en drös födelar med att jobba helger - den största bortsett från att man kan hämta sin dotter lite tidigare från skolan är att man faktiskt kan vara ute på stan som en helt vanlig arbetslös - käka luncher med polare, spana folk, trängas med pensionärerna på Coop när de öppnar 9:00, dricka Cafe Latte i pappmugg.. dock inget gott som inte har något negativt med sig..

Eftersom man är hemma får man reda på lite mer om sina grannar. Jag har en granne snett upp till vänster som väckte mig ur mitt slummer med musik.. I normala fall brukar jag hämnas genom att spela tysk industitechno eller holländsk progressive house [monotona trummor med 160slag per minus alt. 340 synthtangentsnertryck per samma minut för dig som inte förstod mig] Efter 3 minuter på 1/3s volym har "grannen" sänkt sin stereo.. men efter ett vansinnesutbrott i helgen som resulterade i svart rök i hela mitt vardagsrum så fungerar inte detta längre.. högtalarna sprängdes..

Således har jag i förmiddags genomlidit Absolute Blattegnällsång volym 1 till 14.. Tänk att det idag, 2006, finns kulturer som envist lyssnar på dålig musik. Sparka på mig nu och misstolka mig om ni vill - allt behöver inte låta som Westlife eller Nine Inch Nails, för att nämna ytterligheter, men det jävla balkanskitet med en gnällig balalaika och dragspel och en fet kärring i huckle som klagar om hur svårt det är att få hem getterna från bergen varje kväll - jag spyr på det! Det finns inga toner, ingen melodi - men Jugoslave... förlåt.. "före-detta-jugoslaver-numera-bosnier-kroater-serber-whatever" är långt ifrån ensamma. En massa JallaJallatoner från Bin-Ladenland om Mohammed och hans turbaner hittar man också i huset. Samma gnälliga ostämda intrument.. känner man för att käka en kinamatsbuffé till lunch så är det kinesplingplong i högtalarna så biffen med purjolök vänder halvvägs ner i magsäcken

Visst är det roligt med det musikaliska kulturarvet - själv brukade jag blanda ut mina ovan nämnda hämndaktioner med Eddie Meduzas "Vresa opp fettan kärringajävel" mest på skoj och visst är JallaJallamusik och serbiska bergsklättrarlåtar kul i rimlig dos.. men istället för att skicka fredsbevarande styrkor till oroshärdarna i världen, skicka en stämgaffel så de kan stämma sina instrument - fattar väl jag att man blir trött på plingplonkandet och skjuter ihjäl folk så det blir tyst. Själv längtar jag tillbaka till mitt jobb..

Kommentarer
Postat av: Marianne

Förstår din känsla.. Skulle med glädje köra upp deras(grannarnas) stereo i röven på dem! Men SNART slipper jag skiten! Wohooo..

Postat av: Vidde

HoHo! Skrattade nästan ihjäl mig när jag läste beskrivningen av musiken! Tack för ett gott skratt såhär mitt i natten (som jag fick tack vare att jag skulle se vad man får upp på google om man söker på mitt nick och musik)!

2006-05-22 @ 01:38:52
URL: http://vidde.mine.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback