Linedance och KarlstadMarior

I fredags var det personalfest. Saffy Mjaoth hade naturligtvis hårat ner min kavaj och tid för kemtvätt fanns inte.. hittade inte ens en kemtvätt på nätet.. hur svårt ska det vara? Hittade en gammal klisterpapprulle från H&M i en låda och rullade den lite över axlarna - fungerade kanske inte tillfredställande men trots allt..

Limhamns folkets hus - tre rättters, öl, 50 personer i företaget jag aldrig träffat.. och linedanceuppvisning.. fördomarna haglade tätt bland personalen trots att Lindströms i Lomma, som genom värvningen av mig kommer att bli sydsvensk ledare på kakelförsäljning och bubbelkar, startade som en traktorfirma. Annika och Louise som dragit igång festen hade lyckats dölja det bra - även om de flesta genomskådat det hela.. efter förrätten var det naturligtvis dags för oss att lära oss lite linedance-steg..

höger ben ut, upp med benet och klappa med vänster hand, ner med ben ut till vänster, upp och klapp, stamp fot höger, stamp fot vänster, höger ben fram - släp vänster ben fram, höger ben fram - släp vänster ben fram, gunga på två, gunga på tå, klackarna isär och ihop, två steg diagonalt - klapp, två steg vänster vänd 90 grader vänster och repetera...

Det sitter kvar.. attans.. det var faktiskt riktigt roligt. Sen blev det en massa öl och god mat, snackade med Maria som sitter i telefonväxeln. Enligt Moner stödde jag hysteriskt på henne, min egen version är att det var kul att snacka med någon man aldrig träffat förr - dessutom gillar hon rockclimbingkillar som surfar.. men hon är jättesöt.. och väldigt lik min kompis Maria.. som också kommer från Karlstad.. undrar om de klonar söta Marias i den stan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback