Början på ett nytt liv för Vidde

Åkte upp med Amanda till sin mamma idag. Imorgon är det nämligen premiär. Nå, lite annorlunda från forna tiders filmpremiärer med Bindefeldt, Shimoda och gratissprit - det är dags för mig att jobba i butik fredag, lördag och söndag.

Har insett att ni trogna läsare inte fått reda på mycket om mitt nya jobb - sedan tio dagar tillbaka är jag säljare på Lindströms Bad- och Kakelvaruhus i Malmö och vi kommer tillbaka till det i senare bloggar men kan ju säga att jag hamnat på ett härligt ställe med trevligt folk - personalfest imorgon.. Men till skillnad från min förre chef som tyckte att jag skulle jobba för mindre pengar än min föregångare trots att jag gjorde bättre och mer jobb har jag hamnat i himmelriket. Det var ju meningen att jag skulle få en inlärningsperiod, skugga säljarna och lära mig men jag tyckte det var lite waste-of-time och dag två var jag självgående i butiken. Jonas kom fram efter någon dag och sa att han var riktigt imponerad över hur jag skötte mig - hur många chefer talar om det för sina anställda.

Det är mycket att lära sig, men jag tror man lär sig bäst genom att göra och fråga de som är mer invana. Sen är det underbart att komma till ett företag med rutiner och ett färdigt koncept - allt känns helt ok just nu, och detta kommer att bli hur bra som helst!

Tills jag kom till Burger King på Malmö Central då min verklighet rubbades lite. Jag har handlat av henne förr, men idag insåg jag vilken otroligt vacker tjej Malin är. Helt vardagsvacker i sitt långa hår, sådana där ögon man bara vill försvinna ett par timmar i.. Till min fasa insåg jag att jag var tvungen att beställa plusmeny och övervägde dessutom Kingwings bara för att få förlora mig i hennes ögon ett par extra sekunder utan att bli klassad som ett stirrande pervo. Jag köpte två SvampBob Fyrkant figurer i stället och insåg vilken fegis jag egentligen är.. hur svårt är det att säga till en tjej hur otroligt vacker hon är och att hon lyste upp min dag lite extra.. tydligen väldigt svårt.. även för mig.. attans..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback