Stockholm dag 2

Jag har aldrig förstått skärgårdsonanister.. men när färjan gled sakta genom Stockholms igår eftermiddag och man satt på soldäck med en räkmacka och såg öarna och de vräkiga husen sakta passera så blev tom jag, en luttrad kritiker till allt lite svag.. så om någon vill ge mig en liten villa på Blidö så tackar jag härmed ja.

Åkte hem till min syster, Robert och lille Anton igår och var lite morbror, gick ut och gungade och promenerade innan det blev en Sushibuffé inne i Stockholm, Micke var lite sen, messade lite med Cici - det var ett tag sedan, och gick och njöt att vara tillbaka i storstan.. Stockholm har blivit både skitigare och glamourösare sedan sist. Butikerna är glassigare, folket är fortfarande lika mycket på väg någonstans, men tempot är skitigare. Kommer alltid att längta tillbaka men tror inte jag kommer hamna här igen, ringde Anna och det blev hon glad för.. och apropå skit, testa toaletterna vid Sergels Torg - 5kronor besöket men en renare och fräschare toalett har jag aldrig bajsat i..

Efter en sushibuffé med tillhörande asiatisk och mongolisk buffé rullar man ut i bilen - Micke har fått 7 samtal av Fritte, en galen fd postkille, på 10 minuter och Cici ligger hemma med sin sambo så vi tar en biltur som skulle slutat vid Bredängs Länktorn [vet inte om han ville tafsa, visa utsikten eller kolla tornet] men som kom att sluta i Mälarhöjdens trånga villakvarter nere vid något vatten.. vi körde vilse.. och gjorde det i en halvtimme.. vad gjorde du i tisdags? körde vilse i Mälarhöjden.

Dagens planer, shopping, brunch, dejt, fika, middag, partyparty med lite goda vänner - kom till
MEST i Götgatsbacken runt 20.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback