Stank av öl och urin

Ville till min vän Anna i Ystad igår, men tyvärr så.. ja.. jag har väl prioriterat klädinköp, resebokningar, försäkringar och räkningar denna månaden.. också.. så det fanns liksom inga nöjespengar igår.. hoppas åka till henne nästa vecka.. Men det är i sådana lägen man inser att två tombackar faktiskt ger lite pant så man kan bege sig med några vänner till Fagans i Malmö. Fagans är en irländskinspirerad pub i en källare med sådana för trubadurer som spelar Creedence och Whiskey In The Jar för en packad publik.. och innan när inte staten pekade med hela handen var det ett rätt nerrökt etablisemang.. numera är det rökförbud och fy i helvete vad det stinker svett, urin och gammal öl.. Att dessa lukter innan doldes av cigarrettrök är då rätt äckligt i sig men det var ingen trevlig stank som slog emot en. Men som Jonas sa: Man vänjer sig!

Efterfest hos Lollo.. "Jag har varm öl och kanske lite sprit".. visst, tjejen hade ett bättre fullt barskåp hemma visade det sig när hon började leta i gömmorna.. ringde till Anna som hade gått ut en sväng i Ystad och funderade starkt på att sätta mig i en taxi, men så tänkte jag lite nyktert på det och insåg att mitt kreditkortsföretag antagligen hade skickat torpeder på mig så det blev hemgång istället.. och när man kom hem bet Saffy Mjao av mig hälsenan som straff för att.. jag vet faktiskt inte.. men sådana är kvinn.. katter..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback