Leve god service i telefonväxeln

"Hej och välkommen. Vi är lite upptagna för tillfället men vi besvarar Ditt samtal så snart vi kan. Tack för att Du väntar". Precis som jag har något val.. Nä, jag vill inte vänta, jag vill att ni svarar - jag söker er eftersom ni har en vara eller en tjänst jag behöver för att komma framåt, oavsett det gäller mitt privata eller mitt arbetsliv. Jag betalar inte för att sitta i en kö! Ett företags anseende grundas i receptionen/växeln. ett dåligt bemötande eller i värsta fall inget alls kan mycket väl resultera i att jag väljer annan tjänsteutövare.

Kommentarer
Postat av: Niclas

Kära vän ! Jag är förstås inte helt opartisk när jag skriver detta då du vet att min flickvän är växeltelefonist ! Men det är det inte så att när du ringer till ett företag så är det andra som ringer samtidigt ! Och du vill inte vänta skriver du , Nä ingen vill vänta ! Men skall ditt samtal prioriteras framför alla dom andra telefonsamtalen ! I dagens moderna samhälle då alla människor är utrustade med telefon så blir det kö och ibland lång väntan ! Eller ska alla sätta sig i sina fossila bränsle bilar ock köra runt och fråga från plats till plats !! Inte tänkbart !! Nä nu får du allt tänka om....

2005-09-09 @ 17:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback