Jävla Svartskalle..

..eller favoriten "Åk hem blattejävlel.."
Det finns inte en invandrare, snäll som dum, laglydig som kriminell som inte skulle ta illa om att få någon av de kommentarerna ropade efter sig.. alla kan vi inte älska alla men hatrop är inte kul och generaliseringar är fel.. för alla utom Carlos Rojas Beskow, chefredaktör för Gringo, chattade på Aftonbladet och Sveriges hedersblatte no1.. han har inget emot att bli kallad svartskalle.. för att citera chatten på Aftonbladet idag.. "Jag tycker svartskalle är ett fint ord. Mörkt hår liksom"

Carlos tillhör den sorten av människor som gör människor till rasister i det långa loppet. För honom är det inga problem att invandrare idag är hyggligt överrepresenterade i kriminella sammanhang, de har ju aldrig fått en chans.. För honom är miljonprogrambostäder med arbetslöshet och kriminalitet ett skönt rekreationsområde. Citat: "Det är några av Sveriges varmaste och mest kärleksfulla områden"

All kritik mot kriminella invandrare och det problem som en sjuk flykting och invandringspolitik inneburit och som vi nu ser frukten av rinner av honom som vatten på en gås [oj, den gamla liknelsen]. När polishus beskjuts är hans kommentar "Shit Happens", och säger bara att skit händer överallt.. När man påpekar att det är svårt att ta någon på allvar som tänker bo i Sverige men inte tar sig ork eller lust att lära sig språket säger han "Vi ska inte anpassa oss till rikssvenskan utan fortsätta utveckla miljonprogramsdialekten så att statusen höjs på den" - Shoo på dig din jävla Carloshora, eller hur ska man säga i förorten?

Varje gång jag ser Carlos bildbyline och hans påklistradeleende mår jag illa och undrar om han driver med oss.. Han är precis lika oresonlig som vilken nazistfalang som helst när han, liksom de drar alla över en kam utan att se till individen.

För att komma tillrätta med dagens segregationsproblem krävs ömsesidig respekt. Som svensk måste man ha lite överseende med att det kan ta tid att anpassa sig till ett nytt land, men som invandrare måste man faktiskt anstränga sig och vara tacksam för den tillflyktsort man fått.

Exempel: Socialdemokraterna vinner nästa val och jag flyr till Tyskland.. ok, det är ett dåligt exempel men dock.. Jag planerar att bo i Tyskland under många år av mitt liv och jag kan inte ett ord tyska. Borde inte jag lära mig tyska för att kunna handla på Lidl, göra mina bankärenden, skaffa tyska vänner och lära mig den tyska kulturen? Nä, jag tänker inte göra avkall på mitt svenska arv, men man måste ta seden dit man kommer.

Om Carlos Rojas Beskow tvingas fly kommer han att kämpa för att alla tyskar ska lära sig svenska, ser ni orimligheten?

Hela intervjun med "blatten-hela-dagen"-äcklet hittar du på
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,698284,00.html

Kommentarer
Postat av: Marianne

Du skriver så himla bra! Precis mina tankar, men själv lyckas jag inte få ner det i skrift för jag blir bara så j*vla förbannad när det här ämnet kommer på tal.. Varför måste VI ändra på OSS, för att göra DOM glada och nöjda?

2005-09-14 @ 08:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback