Idiotmänniska

Idag kom en man in i butiken och började skälla på mig. Min chef hade tydligen gett honom en offert som han inte var nöjd med och det må så vara, man kan inte tillfredställa alla.. han hade fått en muntlig uppskattning på arbetet mellan 40 och 80' SEK.. och när den skriftliga kom låg den på 45' alt. 72' beroende på tillval.. och där fick jagen utskällning som hette duga. För honom betydde "mellan 40' - 80' att priset skulle ligga på 60'.. och alla andra han kände hade betalt mindre.. och han var två sekunder från att hänvisa till sitt etniska ursprung och att vi försökte utnyttja det.. och jag var 2 sekunder från att slänga ut jäveln. Men man ska hålla sig lugn och trevlig, och det är jag alltid.. men när en man som fått någonting för sig och inte kan inse att han faktiskt har fel när man överbevisar honom. När jag visade hur vi kommit fram till summan i offerten och han insåg att vi räknat rätt, då var jag otrevlig... detta var mannen som i en konflikt lätt skulle kunna döda sin granne utan annan anledning än att han inte var serb.. hur sjutton ska man kunna hoppas på en fredlig värld med människor som honom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback