Gynekologer och spontanhångel

Nyss hemkommen från Niclas och Johanna, pizza, tjatter och en skön runda med Texas Hold'empoker.. ville egentligen ut och spontanhångla.. men vart har det tagit vägen? Ett enkelt barhångel, varför ska det vara så svårt att få det att stanna där? Ibland vill man bara hångla och inte åka med hem och ha sex.. även om det är härligt i sig.. men jag är man ingen maskin, jag har känslor också och vill ibland vara mer än ett billigt köttstycke.. det är för mycket press på oss singlar idag!

Kommer du ihåg Tiffany Persson, HippHipps stolta kvinna.. avsnittet där hon åker buss och terroriserar alla ombord.. och den unga tjejen ska kliva av vid sjukhuset och får kommentaren "Ska Du av på hudkliniken?" och alla skrattar.. kalla mig präktig men tills häromdagen fattade jag inte det roliga med det skämtet? Vad gör man på hudkliniken som är så himla roligt? Jisses vilken skyddad värld man levt i..

..och när vi ändå är i de regionerna.. Det är ju mer än regel än undantag att de som misslyckas på polishögskolan blir ju väktare. Men vad händer om man missar kirurgexamen, blir man gynekolog då? Nä, jag ser verkligen inte ner på några yrken alls, snarare hyllar jag de som har yrken som vi andra driver med, men som funderare tänker man ju ibland lite för långt.. Nu anar jag att de flesta är någorlunda måna om sin intimhygien speciellt när man ska bli undersökt.. läkaren k a n ju vara snygg.. men hur mår en gynekolog egentligen, vaknar på morgonen, tar en skål cornflakes och svart kaffe, Volvo till jobbet, på med rocken och så ska man undersöka könsorgan en hel dag med vetskapen att man ska hem till frun och ta hand om hennes efter middagen.. Ja ok, som pubertetskille var det väl ett drömyrke.. men nä.. varför? Frasen "man träffar mycket olika människor" är kanske lite knäpp i samanhanget.. och vad händer om man träffar en patient ute på krogen?

Det får en också att tänka på hierarkin inom sjukvården.. på ett fängelse står våldtäktsmän och pedofiler längt ner på popularitetsskalan enligt uppgifter.. vart hamnar gynekologen inom sjukvården?

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag är tacksam för att gynekologer finns.. men precis som du skriver.. Vad tänkte dom när det var dags att välja inriktning?!! Så skoj kan det ju inte vara att undersöka muttor hela dagarna! *s*

Gillar din blogg, by the way!! Ser fram emot att få läsa svaren från politikerna!

Kram på dig raring!

2005-09-18 @ 23:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback