Polen del 2: Soppa och vodka

sitter på mlm centralstation, missade tåget till jobbet. bankmötet gick väl.. sådär.. nåväl, fortsättning på polenäventyret följer..

efter många sköna minuter i bubbelpoolsliggande läge, påklädning och avresa till staden gryfice enda lunchrestaurang; svampsoppa med korv och ägg till förrätt, typisk biff med potatismos + tillhörande pilsner.. jag vet faktiskt inte om det blev en liten vodkajävel också.. vi provade nämligen många olika vodkasorter under våra timmar i polen, varje med egen smak och karaktär, men jag är bara människa och har lite svårt att utskilja just EN i mängden...

btw: bredvid mig sitter en man och sörplar på sitt saliv hela tiden, fy i helvete vad äckligt det är...

viddemannen har inget körkort, det har janusz, vår polske guide, guru, resevärd.. ett tag till.. han kör bil på ett.. polskt sätt.. på polska vägar.. således ansåg jag i detta läge det bäst att sluta ögonen och inte vakna förrän vi var framme på hotel senator i kolobrzeg.. fyra guldstjärnor, bowlingbana där sex personer på två timmar kommer att klämma 42 öl, ett disco som kommer att få total svenskdominans, en bar som kommer att tömmas och en toalettstol som kommer att kramas.. snacka om cliffhanger..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback