Handbok för anställda går bra, hur känns en handbok för chefen?

Min chef svävade på rosa moln av eufori ut ur butiken på väg hem ikväll. Inte för att hans bäste säljare genom tiderna sålt för 90% av månadsbudgeten halvt in i månaden.. nä jag var hög på tanken att han imorgon ska få dela ut företagets första handbok i hur de anställda ska föra sig på sin arbetsplats.

För mig är det inga större problem, anar gott och dock att det finns andra som kommer att få det lite svårare - tänk er en hantverkare som spottat snus och druckit kaffe mellan varven i 60år och som plötlsigt får en handbok på hur han ska bete sig.

Klart att en chef ska styra upp företaget, men senast en chef gav mig en handbok blev jag hysterisk. Kommer inte ihåg exakta formuleringen men kontentan var att internetsurfande inte fick förekomma ens på lunchtid; gick in och frågade om det gällde även mig och jo, det gjorde det.. att jag jobbade som webmaster med uppdrag att hålla mig uppdaterad världen runt vad som pågick inom nöjesbranschen tänkte han inte på.. följde aldrig den regeln

Dock stod det en massa trams i denna handbok så vi anställda satte oss en kväll och författade en handbok för våra chefer där vi skrev ner vad vi förväntade oss av våra chefer.. vi får väl se imorgon Micke.. *blink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback