Vägra hänga in jackan på krogen

Garderoben på nattklubbar är riktiga utsugarplatser. Jag åkte till Ystad och firade juldagen med Anna, ringde Amanda som hade fått för sig att jag skulle gifta mig men nä - det ska pappa inte göra. Hursom, vi satt och drack en oförsvarbar mängd alkohol med Dennis, Jimmy och Emil innan vi begav oss genom Ystads kalla gator till Starshine som är en helt vanlig nattklubb i en mindre svensk stad.. hundra spänn i inträde en juldag bådade för fett drag inne men.. jo.. det fanns ju folk men attans vad gammal man kände sig.. rätt trevligt var det men.. 15 spänn i garderobsavgift.. 115 spänn för att gå på krogen? I Ystad?

Sen läser man skylten ovanför garderoben och inser att man ser den skylten överallt - "Vi ansvarar inte för kläder, värdeförmål eller andra inlämnade föremål" och jag vet inte om det var alkoholens förtjänst men jag blev pissförbannad. Vad är det man betalar pengar för? Vad får jag för mina 15 kronor? Ingenting..


Slänger vakten ut mig om jag har dunjackan på mig inomhus - JA!!

Skulle personalen bara kunna länsa mina fickor utan ansvar - JA!

Kan vem som helst ta min jacka och jag får gå hem utan - JA


Jag uppmanar alla att gå till krogen och skita i att lämna in sina jackor! Vad säger konsumentverket?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback