Så tappar Du min respekt för Dig som yrkesman

Om man botaniserar lite i klychor hittar man en hel del roligheter.. en massa tragik också. Kolla en platsannons till vilket jobb som helst och du ska vara "Samarbertsvillig, kunna ha många järn i elden, vara stresstålig.." Sen finns det de uttryck som jag vänder direkt på. Om dessa meningar framstötes tappar jag helt och hållet respekten för denna/denne yrkesperson oavsett kön, ras, ålder eller plats i taxeringskalendern:

"Så gör alla andra"
och.. vad är det för en jävla måttståck? Ett företag måste sticka ut, ha en nisch, utmana, inte jamsa med

"Så har vi alltid gjort"
och.. betyder det att det är det optimala sättet? Vad hände med nytänkandet, uppfinningsrikedomen?

"Jag har ingen aning om vad jag tjänar"
Kvalificerat skitsnack - varenda kotte vet PÅ ÖRET hur mycket de drar in

"Jag går in i alla projekt med 120%"
Med andra ord gör du ingenting om dagarna. Man kan inte ge mer än 100% och inte ens det är möjligt att göra eftersom det hela tiden rör sig ett distraktionsämne någonstans i din hjärna. Ljug inte.. att lägga ner all sin energi i ett projekt är ok att säga, men 120%..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback