Ingen respekt för självmördare - jävla egoister!

Vi lever 75år på detta jordklot. Vi har 27000 dagar på oss att genomgå moment22förvandlingen från hjälplös bebis till hjälplös pensionär - sett i relation till det mesta i vår verklighet är det inte lång stund. Många är det som funderar över meningen med det hela, och jag tänker inte ta upp meningen med livet i större ordalag än att varför inte spendera den korta tid vi har med att vara glada, uppskatta det vi har och ta hand och älska varandra - det är ju mycket roligare än att springa runt och hata och vara bitter..

Nåväl - vissa tycker att det tar för lång tid och hjälper naturen på traven och avslutar sitt liv tidigare än det var tänkt. Dessa människor hyser jag noll respekt för vilket de högtidligt skiter fullständigt i.. av naturliga skäl.. Ens liv är ens eget och man bestämmer själv över det, men att lämna människor som älskar en, familj, vänner - att skapa en tragedi med ett leende på läpparna "Jag fick sista ordet" är fegt, mycket fegt.

Micke Dubois begravdes idag. Micke, aka Captain Freak, Elake Polisen, Peekåå, Svullo, led tydligen av depression och hade en hängsnara i ett utrymme. Det hade en kille på min grundskoleskola också och när han hängde sig själv i den idylliska villaidyllen när jag var runt 14 var det många som mådde dåligt. Men inte jag.. kunde inte förstå hans resonemang då och gör det inte nu heller.. med familjen lider jag.. hans, Mickes och alla andra som utsätts för detta illdåd - mina tankar är med er.

På inbjudan till Micke Dubois begravning stod det tydligen: "Klädsel: helt ok" - det är strongt av hans nära att hedra honom med den texten.. mina tankar är med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback