Ett underbart bröllop och ett möte i festlokalen

För ett par år sedan pratade jag med min kompis Daniel. Vi umgicks mycket i skoltiden men ses mer sällan numera; vi har alla våra liv och det är svårt att få allt att gå ihop. Fördelen med en sådan relation är att vi är män. För även om det är ku latt tjattra i telefon hela kvällarna så vet vi killar som trivs ihop ungefär var vi har varandra även om detgår ett halvår mellan varven. Nåväl, denna dag snackade vi dokusåpor eftersom de påverkar oss indirekt.. och jävligt direkt också för den delen. Vem är snygg, ful? Den vanliga diskussionen, och så kom jag till den punkten där man måste säga vem man tycker är riktigt läcker.. och Vidde är ju alltid ärlig och avslöjar att Monica, rektorn under de första Fame Factorysäsongerna, verkar vara en härlig kvinna. Målmedveten, trevlig, otroligt charmig.. vacker helt enkelt.. "Det är ju min granne" kontrade Daniel..

Den 26 november 2005 gifte sig Daniel med sin Sofie. De träffades och blev ett par under gymnasiet.. 11 eller 12 år sedan och är lika förälskade och nykära nu som då. Tack för ett underbart bröllop och ta hand om varandra, inte bara på bröllopsresan till Aruba, utan hela vägen framöver. Ta aldrig varandra för givet och sluta aldrig att uppskatta det den ene gör för den andra.

Bröllopsakten skedde i Lilla Slågarps kyrka på Söderslätt, Monica sjöng och har man bara sett henne ta ton på TV så lägger man till ytterligare en dimension på pluskontot. Precis som resten av kvällen var vigseln planerad in i minsta detalj vilket kan braka riktigt illa; många var vi som var lite oroliga. Men när kvällen var slut och man summerade hela kalaset var det ett av de vackraste och perfekta tillställningar vi någonsin varit på.

Det enda som inte fanns planerat var naturligtvis svensexekillarnas lilla projekt. [
läs om svensexan här] Under den dagen plåtade vi Daniel i diverse miljöer och situationer, 12 av dessa kort, cencurerade men kul, och när alla 80 gäster kom till festlokalen och mottogs till tonerna av en stråkkvartett låg en snygg och påkostad kalender till försäljning - 50kr minimum och alla intäkter till bröllopsresan!

Under middagen släpptes den sköna leken "Skicka presenten".. ex: en kille håller paketet och "lekledaren" säger att det ska skickas till ex tjejen med den vackraste håruppsättningen.. hon i sin tur ska skicka till killen med de bredaste axlarna osv.. skitkul lek eftersom 95% var par.. om jag fick presenten någongång, jovars.. bruden skulle skicka paketet till killen med största flinten.. och då fick jag den.. tack vännen.. grejen var bara att jag skulle skicka vidare till tjejen med de vackraste ögonen.. och det var inte svårt..


Vidde och hans Monika

Monica blev lite förvånad men otroligt glad, och det var hon minsann värd! Vi pratades vid en del under kvällen och jag kom på hur mycket jag längtar efter trevliga grannar att umgås med i med och motgång.. grannar som man kan sjunga Barfotavisan med, klockan 3.30 efter ett bröllop med.. och trots att rösten sviker har man kul

Bröderna Berggrensson drog upp till dans efter middagen och liveade och larvare sig igenom en radda hits på sättet bara de kan, och även om man inte är ett fan så hade alla riktigt trevligt. Lyckades snyltåka med ett trevigt Växjöpar och deras fyllechaffistjej tillbaka till Malmö, även hon från Växjö.. de producerar mycket trevliga människor i Växjö, kul att ni komer hit och sprider lite gläjde.!

Kommentarer
Postat av: annika

så kul att de har gift sig..hade jag missat totalt..

2006-01-02 @ 15:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback