Bebissaknad och snö.. en jävla massa snö

"Pappa, man kan växla in gamla pengar till mars" upplyste Amanda mig om igår. Tack mitt lilla hjärta tyckte jag och undrade var hon lärt sig det: "På TV såklart" - varför förstod jag inte det själv? Hon var måttligt övertrött igår och hittade hela tiden på nya grejer att prata om vilket vad skönt eftersom jag saknar henne som fan och när hon själv vill berätta så betyder det ju bara att hon har så kul och vill berätta. Men när samma sak kommer upp tre fyra gånger efter ett tag så ställer man lite diskret frågan: "Älskling, är du övertrött?" och får till svars: "Ja lite" och sen fortsätter hon prata om när hon badade bubbelpool..

Hur mycket man än älskar sitt lillmonster så är det skönt att vara barnledig ett par dagar i rad. Frågan är bara hur man fördriver de dagarna - satte som mål att renovera lägenheten men hur fan ska man hinna med det när man är trött och det är bra filmer på datorskärmen..

Annars snöar det som fan - vi skåningar är inte så vara att snön ligger mer än 12timmar så när Skåne är täckt av vitt i tre dygn så börjar vi undra när skiten ska försvinna så vi kan köra 120km/timmen på E6an igen.. eller.. det gör de flesta ändå.. Skånebilister saknar respekt för snö vilket man lätt kan se i diverse diken runt om.. Nä, nu är det dags att uppdatera inpriser på kakel - vill tacka mina spanjorer så mycket för att de ser till att hålla mig sysselsatt! Gracias!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback