Äckliga insekter och julfirande

Jag frågade Amanda om vi kanske skulle skaffa en julgran idag. Men efter att ha sett vad för djur som döljer sig i en sådan var 6åringen inte speciellt övertygad. "Det finns ju en massa spindlar och saker men massa ben som springer omkring i de" sa hon och hänvisade lite snyggt till ett barnprogram där man lagt ut ett vitt papper på marken, skakat en julgran och sett vilka varelser som lever i de, och det var nästan så att även jag backade, även om jag tycker att en gran faktiskt hör till..

..och så vet jag fortfarande inte riktigt vad jag ska göra till julen. Skickade en julinbjudan till Amandas mamma och lillebror och Jenny ringde härom kvällen och sa att de kom gärna.. riktigt glad jag blev, för att snacka Yodainfluerat (kollade Star Wars III igår) Vill egentligen inte fira jul, som ni som läst innan med all tydlighet förstått, men det ska bli kul att fixa lite julmat till oss fyra och skicka iväg lite presenter.. blev riktigt glad efter att hon ringt.. konstigt men kul, kanske en liten tomte som springer runt och sprider lite julglädje trots allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback