Vuxenpoäng

Vuxenpoäng får man av mycket.. Allsång på Skansen, månadshandla mat, pensionsspara, känna sig trygg när polisen kör förbi.. och givetvis att ha barn är vuxenpoäng.. och ju äldre barnen blir desto mer vuxenpoäng.. igår fick Amanda själv till skolan.. eller.. hon hade sällskap med en kompis.. och de gick själv ungefär 50 meter men det var stort för henne OCH för mig, kändes otroligt vemodigt att se henne hoppa iväg "själv" till skolan och hon vände sig inte om och vinkade en enda gång.. och visst är jag stolt över min tjej men som förälder är det jobbigt ibland.. ungefär som för ett år sedan när vi gick till hennes tandläkare och när vi skulle in och jag reste mig upp så tyckte hon att jag minsann sklle sitta och vänta som alla andra vuxna, hon skulle in själv.. och klarade det utmärkt..

Ytterligare vuxenpoäng kniper man när det är föräldramöte.. enda killen på 30 mammor.. nästan.. och nä, jag blev inte klasspappa, men väl hamnade jag i Skolrådet för förskolebarnen.. en karriär inom skolan kanske.. nä, men man vill ju dra sitt strå till stacken.. och sedan är ju inte jag den som bara kan sitta och hålla tyst under ett möte utan jag måste ju synas lite.. och höras.. och sträcka upp handen och säga att: jo, men det kan jag mycket väl tänka mig att fixa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback