Test i håruppsättning

Idag är Vidde en glad kille.. det händer inte så ofta numera men dagen har varit riktigt skön på det personliga planet. På jobb är det någon som jävlas med oss - hur i helvete kan man sitta och skruva av alla fyra hjulen på en parkerad bil? Andra stölden på två veckor känns ruttet som fan..

 

Men annars har det varit bra. Amandas mamma kom hit och vi gjorde stora flickan klar för skolan och gick till hennes första upprop tillsammans. Vi mötte en glad kvinna med en hund som ropade glatt åt Amanda hur fin hon var och Amanda blev jätteglad. Efter upprop och en del pappersutdelande gick vi hem en sväng, ordnade lite saker, fyllde i papper och så av till jobb. Väl hemma fixade jag lite mat och Amanda berättade om sin dag och att det var spännande att börja skolan. Hennes kompis Anthony började i paralellklassen och Amandas kommentar "Tack och lov" när hon såg honom är priceless. Sen kom stora eldprovet - pappa Vidde skulle testas i håruppsättning innan Jenny åkte hem för ingen litade riktigt på att jag skulle klara det - tss - jag som är så fåfäng med mitt eget hår borde väl klara av entrippelhästsvans, och jag fick godkänt av både Jenny och Amanda så.. daddy's alright!

 

Nu är allt som vanligt igen.. jag sitter framför datorn, Saffy Mjao jagar flugor och min älsklingsflicka ligger mitt i min säng och snarkar.. men hon är en förskoleunge nu - inte liten dagisflicka.. Jag har inte oroat mig så mycket för allt som jag normalt oroar mig för utan dagen har flutit nästan så bra som man önskar att alla dagar borde vara.. bortsett från att tianlotterna inte gav ett skit och att jag nästan blev påkörd av en drogad jugoslavserbjävel till busschaufför linje 35 från Centralen runt klockan 1330 mot Toftängen och sedan fick en utskällning för att jag kommenterade hans kapacitet till säkert bussförande när man har folkmord på sitt samvete.. men annars har dagen varit lyckad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback