Skön 180säng, barndop & MAS avd 42

Tog en taxi hem till Ystad... hem till Anna alltså, jag bor kvar i Malmö.. full i en taxi i en landsände man inte har en koll på. Men fram kom vi och fy i helvete vad trött man var.. Tingvalla och ett par liter sprit senare fanns det inget mer underbart än att glida ner mellan lakanen och snarka gott.. vaknade och tittade lite på en sovande sötnos.. sen ringde väckarklockan.. stängde av den, somnade om och lyckades givetvis försova mig.. taxi till tåget, tåget till stan, buss till Bokia, inköp av doppresent, lite flirt med kassörskan, dvs hon flirtade nog med mig men jag var inte riktigt mottaglig, buss hem, taxi till kyrkan, taxi till MAS, buss till centralen tåg hem.. suck..

Min kompis Måns och hans Sara har fått en liten Otto.. "BäverjaktsMåns" har blivit pappa till "Otto Måns  Bastian".. ett riktigt kristligt dop så man som ickereligiös nästan blev lite rädd.. men psalmer är vackra - sjunga gör jag, men gemensamma böner om barns förhållande till en gud i evigheten ställer jag inte upp på. Träffade lite folk som jag träffade senast för 3 år sedan, mycket trevlig tillställning som tyvärr avbröts av att min vän Anna, inte Ystad utan MalmöAnna, ringde och sa att hon ligger på sjukan, TAXI.. och när jag sitter i taxin kommer jag på att jag inte har en aning om vad som hänt henne.. lyckligtvis visar det sig att hon "bara" har magproblem.. jag var rädd att hon var riktigt illa, och även om hon hade riktigt ont och så hoppas jag att det bar är ngn elak infektion.. Vi satt och pratade om livet, har inte setts på många veckor, månader faktiskt.. berättade om hela mitt jävla liv som håller på att kantra i utbrändhet och total misär.. Anna som hade så ont och mådde skit lyssnade.. älskar min vän Anna. Jag lovar att skärpa mig och du lovar att hålla dig borta från sjukhus! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback